НУШ

нова українська школа



Результат пошуку зображень за запитом "нуш розробки уроків"


Держстандарт початкової освіти

         Нові правила для перших класів 


Результат пошуку зображень за запитом "нуш розробки уроків"

7 зон оформлення класної кімнати у початковій школі НУШ

7 ЗОН У КЛАСІ НУШ


Запропоноване зонування:

  • Відкриттів
  • Новин
  • Матеріалів
  • Комунікативна 
  • Тематична  
  • Зона Вчителя 
  • Зона Тиші

ЗОНА ВІДКРИТТІВ

Що там може бути:
  • Фотоапарат
  • Розвиваючі ігри (шахи, шашки, пазли-головоломки, тощо)
  • Маршрутні ігри
  • Ламінатор
  • Моделі
  • Матеріали для творчості
  • Бібліотечна поличка

Так, наявність речей ще далеко не все. Це не просто зона де вони складуватимуться. Потрібно буде частіше давати дітям різні завдання. Виконуючи їх діти будуть користуватися предметами із куточка.
Почніть з того, що попросіть дітей описати що за річ перед ними, які її складові і для чого вони. Коли виникатимуть питання дайте на них відповідь, а потім проведіть уроки майстер-класи, які нададуть максимальних знань з використання в тій чи іній галузі.
Гарно буде якщо вчителька складе «квест» проект. В якому дитині буде потрібно:
знайти потрібний предмет судячи з опису його застосування
вирішиту ту чи іншу проблему застосувавши лише обмежену кількість
знайти взаємозамінючі предмети
Головне: створення атмосфери, що спонукає до бажання досліджувати.

ЗОНА НОВИН

Тут повинно бути все, що пов’язано з невербальним спілкуванням:
  • класний куточок
  • Інформація про дні народження, свята.
  • Куточок чергових
  • Списки завдань
  • Планування шкільного часу
  • Розклад уроків
  • Плани позашкільних заходів
  • Календар
  • Дошка об’яв
  • Опитування

З одного боку ви зможете передавати дітям інформацію без наказу. З другого діти самі зможуть ділитися новинами чи виносити теми на обговорювання.
Головна ідея: ви та учні співпрацюєте. Ви спостерігаєте за вмінням малюків самим організовувати управління і роботу колективу, а потім корегуєте і направляєте.

ЗОНА МАТЕРІАЛІВ

Що там може бути:
  • Канцелярія (папір, ножиці, ручки, олівці тощо)
  • Творчі матеріали (фарби, пластелін)
  • Побутові (рушники, засоби для чистки та дезинфікуючі)
  • Матеріали для навчання (тубуси, карти, таблиці, дидактичний матеріал, довідник тощо)

По факту це невеличкий склад де розташовані всі матеріали, що необхідні, але не потрібні постійно і чекають свого часу. Користуватися ними зможуть всі.
Чудово буде, якщо учні самі будуть складати списки того, що їм не вистачає.
Головне: регламентація та залучення дітей до організації порядку. Постачання необхідних елементів праці та підтримання системи розташування.

КОМУНІКАТИВНА ЗОНА

Для чого існує:
  • Колективне розв’язування проблем
  • Проведення заходів
  • Обговорення та закріплення пройденого матеріалу
  • Розмов для підвищення духу та єдності
Трохи спірна зона в плані розташування. Це можуть бути просто здвинені кругом парти посеред зали, посиділки на килимку, окремий куточок. Розмова це те, що нас єднає. Саме тут вчитель буде проводити "ранкове коло". Спочатку вчитель керує процесом, допомагає, надихає. Потім учні самі вирішують проблеми у колі.
Головне: пам’ятайте, що ця зона може стати як колом натхнення та порозуміння, так і перетворитися на справжній ринг.

ТЕМАТИЧНА ЗОНА

Що може бути:
  • Портрети
  • Тематичні інструменти
  • Тематичні книги та ігри
  • Таблиці, стенди та друковані матеріали
Все що стосується теми предмету несемо сюди. Це буде сама цікава стіна. Чудово буде, якщо на ній будуть кармани для змінної інформації. Динаміка – головний елемент зацікавлення. Якщо кожен раз на стіні з’являтиметься щось нове, малюки не ігноруватимуть цей куточок.
Тут прийдуться до статі портрети знаменитих діячів. Не просто поскладайте потрібні речі. Оформіть стіну креативно. Так, щоб реальні елементи та стенди на ній візуально приваблювали. Не просто поличка де можна доторкнутися до предмету, а цікавий факт котрий дитина запам’ятає. Актуально буде виділити якісь ключові фактори предмету, чи вислів, що дасть їм зрозуміти навіщо діти вивчають предмет.
Головне: виділення головних моментів вивчення предмету.

ЗОНА ВЧИТЕЛЯ

Зона вчителя – не просто стіл посеред кімнати. В першу чергу його розташування повинно бути таким, щоб ви вчитель міг бачити все та слідкувати за кожним куточком.
Але це не все. Вчитель не просто безликий управлінець. Саме дивлячись на ваш стіл діти, батьки, колеги роблять висновки хто перед ними та оцінюють створений комфорт.
Що вас характеризує? Ви відкрита і кожен може підійти до вас із запитанням і отримати відповідь? Поставте на стіл те, що допоможе дітям це зрозуміти. Фотографії, сувеніри, що вам дарували учні,а можливо й вашу улюблену квітку в вазі чи горщику.
Якщо ви хочете, щоб за усмішкою та добротою бачили й ваш професіоналізм. Поставте на стіл нагороду, що отримали за якісь успіхи. Повісте на стіну диплом з курсів підвищення кваліфікації.
Головне: кожна дитина є індивідуальністю і ви теж, покажіть їм приклад того як людина може самовиразитися.

ЗОНА ТИШІ

Примірне обладнання:
  • Кроватка чи кушетка
  • Запасна парта
  • Навушники
Не тільки дорослим, але й дітям потрібен власний простір. Дехто просто не можуть зосередитися коли його постійно оточують інші. Іноді щоб щось обмислити чи просто заспокоїтись нам потрібен невеличкий куточок тиші.
Із шумом все просто. Достатньо надягнути на дитину навушники і вона ізольована. А для усамітнення знадобиться декілька запасних місць.
Іноді треба змінити не лише місце, але й положення. Якщо є можливість, то поставте й пару кроваток, або невеличкий диванчик. Усього15 хвилин в горизонтальній позі можуть наповнити учня новими силами.


Методи розвитку критичного мислення
"на урок з кубиком"

ТАКСОНОМІЯ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ Б. БЛУМА

tablytsya-1_blum



Пов’язане зображення



Результат пошуку зображень за запитом "нуш розробки уроків"
Результат пошуку зображень за запитом "ранкові зустрічі 1 клас 2 семестр"

              Ранкові зустрічі


Ранкові зустрічі в НУШ


1. Ранкова зустріч "У колі вірних друзів" 
2. Ранкова зустріч "Ось і школа"
3. Ранкова зустріч "Добрий день!"
4. Ранкова зустріч "Дивовижний світ природи"
5. Ранкова зустріч "Зима"
6. Ранкова зустріч "Найважливіша людина на Землі"
7. Ранкова зустріч "Всі ми - друзі"
8. Ранкова зустріч "Чудовий настрій"
9. Ранкова зустріч "Світ казок"
10. Ранкова зустріч "Настрій на цілий день"
11. Ранкова зустріч "Усмішки сяють"
12. Ранкова зустріч "Дружний клас"
13. Ранкова зустріч "Добро даруємо щодня"
14. Ранкова зустріч "Дружба"
15. Ранкова зустріч "Дітей зустрічаєм - настій підіймаєм"
16. Ранкова зустріч (відео)
17. Ранкові зустрічі від Скрипник Ірини
18. Ранкові зустрічі в Рівненській гімназії
19. Ранкова зустріч з Херсону
20. Ранкові зустрічі (Костянтинівський заклад)
21. Ранкова зустріч "Вчимося бути друзями"
22. Ранкова зустріч (Сокальська НУШ)
23. Ранкова зустріч "Подорож країною комах"
24. Ранкова зустріч "Я у школі"
25. Ранкова зустріч "Як ми дружимо"
26. Ранкові зустрічі (1-й клас)
27. Ранкові зустрічі "У колі вірних друзів"
28. Ранкова зустріч "Осінь"
29. Ранкові зустрічі "Осінь в гості завітала"
30. Ранкові вітання



ВПРАВИ З КІНЕЗІОЛОГІЇ читати тут






































календарне планування:початок НУШ

Тематичні дні в НУШ І семестр

Тематичні дні в НУШ ІІ семест

Зустріч з батьками майбутніх першокласників НУШ

Перезавантаження за новим Стандартом
План батьківських зборів
1. Діти нового покоління.
2. Основні відмінності покоління «Z».
3. Головні навички людини у 21 столітті.
4. Практики.
Сьогодні держава гучно заявила про великий марафон, а ми з вами на старті. Яким буде фініш, складно відповісти, проте з чим це пов’язано, або для чого робиться я спробую вам пояснити. Джерело

ЗНАЙОМСТВО.
- Та все ж для початку, давайте познайомимось. Дозвольте поставити вам кілька запитань.
З вашого дозволу прошу піднятись тих, хто:
- вперше веде дитину до школи
- веде до школи хлопчика
- чию родину сьогодні представляє бабуся або дідусь
- чиїй дитині на сьогоднішній день вже виповнилося 6 років
- хто впевнено думає, що освіта потребує змін.
Дякую
Ну і, як годиться, гостей потрібно частувати. Тому я прошу вас обрати цукерку, щоб наша зустріч була солодшою. (Батькам пропонується передати по колу цукерницю та взяти одну цукерку з чотирьох можливих ТМ (для подальшого поділу на групи))
Швидкі зміни в нашому світі вимагають від учнів бути гнучкими, брати на себе ініціативу та бути лідерами, а також створювати щось нове та корисне.

У 1991 році Нілом Хау (Neil Howe) та Уїльямом Штрауссом (William Strauss) була описана Теорія поколінь.
Згідно цієї теорії покоління змінюються раз на 20-25 років.
Якщо ви чули про ШІСТЬ ПОКОЛІНЬ СУЧАСНОСТІ, то можливо, чули, що ваші діти належать поколінню Z (або ЦЕНТЕНІАЛИ)
• Це перше покоління, житєвий цикл якого починається саме в 21 ст.
• Те, що минулі покоління називали "технологіями майбутнього", пококоління Z вважає невід'ємною частиною повсякденного житття.
• Доступ в інтернет не обмежується лише користуванням домашнім комп’ютером і може бути доступним в будь-який момент завдяки ноутбукам з інтернет - модемами, планшетам, мобільним телефонам, смартфонам, смарт-годинникам.
• "Z"–перше покоління, яке повністю народилося в часи глобалізації та модернізму.
А це, в свою чергу, означає, що зараз росте покоління, яке отримує та отримуватиме освіту в моделі самонавчання та самоспрямування. Це покоління краще знає, що йому подобається і буде займатися тільки тим, що йому приносить задоволення.

Вони пов'язані соціальними мережами, але ізольовані один від одного фізично.

Їх особливістю вважається інший формат сприйняття інформації. Для покоління Z пост в Facebook і Twitter буде нести більше сенсу, ніж прочитана книга.

В такого покоління форма пам`яті - трансактивна. Пам`ять починає працювати з іншими механізмами і запом`ятовується не інформація, а те, яким шляхом до неї дістатися.

В ЧОМУ Ж ОСНОВНІ ВІДМІННОСТІ ПОКОЛІННЯ «Z» ?
• З самого народження вони відчувають свою перевагу, свою піднесеність.
• Вся їх поведінка заснована на власних відчуттях.
• Вони завжди без сорому скажуть вам, чого вони хочуть.
• Вони мають власну думку щодо всього на світі і, як правило, ця думка розходиться з батьківською.
• Вони не сприймають зауважень і залякувань.
• Вони не можуть зосередитись на чомусь одному протягом довгого часу.
• Вони не стануть прислухатися до порад дорослих, а все в житті пізнають на власних “шишках”.
• Вони надають перевагу творчій діяльності перед всіма іншими
видами занять.
• Не приймають загальноприйняті правила і постійно порушують їх, а все, що може перешкодити їм, не заслуговує їхньої уваги.
• Покоління орієнтоване на власні цілі.
• Покоління буде найрозумнішим в історії людства. Його представники матимуть доступ до майже необмеженої кількості інформації та навчальних матеріалів.
Інтернет для дітей виступає новим культурним знаряддям, яке впливає на формування психічних функцій.

Раніше діти розвивалися у взаємодії дитини і дорослого або дітей між собою, то сьогодні інтернет втручається в цю взаємодію.

Занурюючись в інтернет, діти отримують менше сенсорних сигналів з навколишнього світу. Відчуття світу може стати менш чуттєвим.
Притупляться сприйняття запахів, звуків реального світу. Дитина не вчиться зчитувати ці сигнали, якщо вона весь час в інтернеті. Дослідники відзначають у зв’язку з цим спад у здатності до співпереживання та емпатії
Діти покоління “Z” будуть мислити по іншому. Це не логічне
мислення, а візуальні образи, асоціації різного роду.

Тому поряд з дитиною покоління Z повинні знаходитись творчо працюючі люди. Це має бути особистість, яка здатна володіти нестандартними, нетрадиційними методами, творити нове.
Отже, що треба знати?
 Потребують схвалення
 Ерудовані
 Поверхневі знання
 Нестійка увага
 Швидко перемикаються (кліпове мислення)
 Не люблять, коли їх навчають
 Потребують постійної зайнятості
Для того, щоб працювати в інформаційну епоху, учні мають вміти критично мислити, творчо вирішувати проблеми, зрозуміло пояснювати свою думку, засвоювати мінливі технології та орієнтуватись у стрімкому інформаційному потоці.

Так головними навичкими людини у 21 столітті є:
• Communication комунікація (гра, ротаційне навчання)
• Collaboration колаборація (співпраця, команда)
• Creativity креативність
• Critical критичне мислення
Навички критичного та креативного мислення, комунікація та колаборація є життєво необхідними і для дорослих, і для дітей. Дорослих часто складно навчити критично сприймати будь-яку отриману інформацію, з дітьми це простіше.

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Навички аналізувати, порівнювати та робити висновки мають закладатися ще з дитинства. Щоб зрозуміти їхню важливість в цьому віці, я спостерігаю за тим, як мислять діти у моєму класі.
Чи вірять вони у все, що показую?
Чи завжди вони розуміють, як отримати те, чого вони хочуть?
Чи легко вони піддаються впливу своїх однолітків?
В провідних школах світу педагоги вже практикують прийоми розвитку критичного мислення, і, незабаром, така практика буде вимагатися і в українських школах. Як це працює я б хотіла вам сьогодні показати.

КНИГА – ПОДАРУНОК
Давайте разом поміркуємо!
- Звідки беруться щасливі люди?
- І чому так багато щасливих дітей, але так мало щасливих дорослих? Спробуєте відповісти?
- Я вам допоможу… Маю чудову нагоду продемонструвати вам книгу Анни Гресь, адресовану всім мамам і татусям «Школа навиворіт»
- Хтось читав цю книгу?
- Може хтось хотів би мати таку книгу?
- У вас є така можливість, отримати її просто тут і зараз.
- Є бажаючі?
- Я точно зараз не в ролі торгового агента та все ж .
- Хто хоче цю книгу?
- Що потрібно для того, щоб отримати бажане?
- Іноді, достатньо піднятися, підійти та отримати бажане. Хтось просто хоче, а хтось діє. (Книгу отримує той, то піднявся, підійшов, дотягнувся і взяв)
Я переконана, що подумки ви вже перебрали кілька варіантів:
- Навіщо мені це…
- Знову щось продають…
- Що вона хоче…
Дуже складно дорослим себе ламати, змінювати переконання, вчитися. Дитина ж коли хоче щось – підходить, тягнеться рукою, оцінює поглядом можливість заборони, бере і має те, що хотіла.

ДРУДЛИ
- Чи знайоме вам слово ДРУДЛИ?
- Друдли – це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них.
- Пропоную покреативити…
- Що ми бачимо?
- На що це схоже?
- Про що ви подумали, або яка асоціація з’явилась першою?
В такий спосіб на один малюнок ми отримали різні бачення, погляди, переконання. Вчимося розуміти, що я можу сказати правильно, але і товариш мій каже правильно, а може його ідея чи бачення цікавіше.

Якщо ми навчилися не боятися висловлюватись, то і при розв’язуванні задач ми не будемо боятись робити припущення, шукати шляхи розв’язання, міркувати, помилятися, шукати головне або вилучати зайве, а основне доводити свою думку, спираючись на факти. Спробуємо?!
ЗАДАЧА
Чоловік живе на 17-му поверсі. На свій поверх він піднімається на ліфті лише в дощову погоду або тоді, коли хто-небудь із сусідів з ним їде в ліфті. Якщо погода хороша і він один у ліфті, то він їде до 9-го поверху, а далі до 17-го йде пішки. Чому?
Для себе я зробила висновок: один зробив, інші нічогісінько не зрозуміли, який сенс було її розв’язувати? Шукала різні способи, як допомогти дітям не відмовитися від розв’язання (мовляв, посиджу – хтось скаже).
Оскільки сучасні мобільні телефони діти не випускають з рук, то рішення прийшло само собою.
Ідея!!! Сьогодні на уроці математики ми використовуємо мобільний. Адже, знання починаються із здивування.
Вішаю QR код (він був карликом) – і рішення прочитане
Зрозуміла річ, більшість дітей обирає короткий шлях, але швидко отримавши відповідь, іноді, їм стає ще цікавіше розплутати все спочатку. Дитина вчиться бачити, що це не складно і наступного разу пробує розмірковувати.
СПІВПРАЦЯ
Ще на початку нашої зустрічі я поділила вас на групи. В який спосіб?
Цукерками, звісно
Робота в групах - це ідеальний спосіб, щоб підштовхнути дітей мислити. В оточенні своїх однокласників діти піддаються впливу чужої думки. Така робота допоможе їм навчитися розуміти, як мислять інші люди, і що їхня думка - не завжди єдиний шлях для вирішення.
Прошу бажаючих спробувати свої сили та підійти до столів за обраною цукеркою.
Перед вами: серветки, стаканчики, трубочки, ножиці та скотч.
Тому спробуйте прожити один момент зі шкільного життя.
Отож, тема дня «Космос». Урок трудового навчання. І тут вчитель видає: «А чи мріяли ви коли-небудь політати? …»
Звісно, цікавіше буде стимулювати роздуми через творчість. І ми починаємо творити. Я спробую відтворити задум дітей, а ви спробуйте створити «шедевр» за темою «ПОЛІТАЄМО». Не забувайте, ви – діти!
Після виконання завдання прошу вас презентувати свою роботу, тому вже про це подумайте, хто буде демонструвати виріб.
РОБОТА В ГРУПАХ
Іноді варто відмовитися від повного контролю та впливу на роботу учнів. Не треба боятися спробувати, адже всі діти будуть в рівних умовах для виконання творчого завдання.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Щоб використовувати стратегію розвитку критичного мислення, ліпше просто забезпечити учнів усіма необхідними матеріалами для створення виробу, і нехай вони роблять його самостійно. Цей спосіб підштовхне учнів скористатися всіма їхніми попередніми знаннями, змусить думати, щоб в кінці-кінці визначити, як виглядає, наскільки велика та якого кольору…
У проекті Стандарту початкової освіти розглядаються такі наскрізні вміння в розвитку:
1. Розв’язую проблеми
2. Критично мислю
3. Творчо мислю (креативність)
4. Співпрацюю
5. Ефективно спілкуюся
6. Розвиваю власний емоційний інтелект
7. Досліджую
8. Організовую свою діяльність
9. Рефлексую
10. Читаю вдумливо
Отож, для учнів початкової школи найважливіше навчання – через дослідження та особистий досвід, роботу в групі та соціалізацію. Тому в Стандарті багато уваги приділено саме їм.
Коли дитина працює у групах з ровесниками, вона відчуває себе в безпеці. У роботі над спільними проектами навіть найменш сміливі діти розкриваються, бо відчувають, що мають право на помилку.

Методичні рекомендації щодо заповнення класного журналу в                                                           НУШ




Портфоліо першокласника











                                                      








Шаблони-теми для 1-го класу НУШ








Чергування в класі (картки)


Чергування в класі (картки)



Навчальні осередки з ведмедиками








Кубик Блума

Автор - Marichka Smaliukh

Щоденні 3 та Щоденні 5


Автор - Анна Руденко


Наліпки на парти

Автор - Анна Миколаївна Босенко

Поради учням



Автор - Оксана Горєлова
                                                      Додаткові матеріали до тижня 6
Добірка матеріалів до теми тижня 6
Модельна програма 7 тижня "Ми підприємливі"
Медове царство : пишемо цифри

Рутина "Початок навчального дня"

 Автор - Наталія Тищенко


Працюємо в групах


9 тематичний тиждень - "Ігри"

10 тематичний тиждень   "Театр"



11 тематичний тиждень   "Мода"
Модельна Навчальна програма (11 тиждень)



  1. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  5. «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  8. «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації




Як пілотує новий Держстандарт школа на Одещині

Дні тижня із Крошем для щоденних новин
Правила класу на листочках
Кубик Блума до тематичного тижня "Спорт"
10 лайфхаків з організації класу в початкових класах
Кнопки настрою для ранкових зустрічей
Інтегрована гра "Розшукується буква"
Задачі для 1-го класу на знаходження суми
Теми тижнів (ІІ семестр)
Дидакттична гра "Склади грибочки в кошики"
Тиждень 20 "Спорт" з Лего
20-й тиждень НУШ: додаткові матеріали
Назви місяців із Крошем для щоденних новин
Ранкове коло з цеглинками Лего (20-й тиждень)
Особливості роботи в 1-му класі
Формувальне оцінювання в НУШ: вчуся бути успішним
Стіна слів від О.Зімби "Спорт"
Добірка інтерактивних матеріалів від "Всеосвіти"

Немає коментарів:

Дописати коментар